Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ


 

Ο Πειραιάς, η πόλη μας, αυτή που τόσο αγαπάμε και που αποτελεί μέρος της καθημερινότητας όλων μας, δεν παρουσιάζει πια εκείνη την εικόνα της αίγλης και της αρχοντιάς που παρουσίαζε άλλοτε. Μάταια προσπαθούμε να εξηγήσουμε στα παιδιά μας πως τούτος ο τόπος αποτέλεσε έμπνευση μεγάλης δημιουργίας πολλές φορές στο παρελθόν. Ωστόσο, κοιτάζοντας μπροστά ας προσπαθήσουμε να δούμε μελλοντικές λύσεις με τις σημαντικότερες δυνατότητες της πόλης μας.

 

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΩΠΟΥ ΟΛΠ

Αρχικά η αξιοποίηση των 660 στρεμμάτων θαλασσίου μετώπου του ΟΛΠ με πρόταση σύστασης Εταιρείας με τη συμμετοχή όλων των συνιδιοκτητών της περιοχής για την αξιοποίηση αυτής της περιουσίας βάσει ειδικής μελέτης ανάπλασης για τη δημιουργία ορισμένων θέσεων επιβατικών πλοίων κυρίως όμως σκαφών θαλασσίου τουρισμού και mega yachts. Ο ΟΛΠ προσδοκά την ανάδειξη αυτής της ζώνης ως προβολή του Πειραιά σε λιμάνι και προορισμό κρουαζιέρας που θα συνδυάζει την αναψυχή, τη σπουδαία και πλούσια αγορά καθώς και χώρους μοναδικής πολιτιστικής κληρονομιάς και ομορφιάς.

 

ΜΕΤΡΟ

Ερχόμενοι στο πολύ σημαντικό θέμα του μετρό και την επέκταση της γραμμής 3 από το Χαϊδάρι έως το Δημοτικό Θέατρο με συνολικό μήκος 7,6 χιλιομέτρων κι 6 σταθμούς, το έργο αυτό προγραμματίζεται να μας παραδοθεί το 2017 ενώνοντας τις γειτονιές του όμορφου Πειραιά μας εύκολα και γρήγορα. Το έργο αυτό θα συμβάλλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη και στην προσέλκυση κόσμου στην πόλη μας συμβάλλοντας δραστικά στην ενίσχυση του εμπορίου και στην τουριστική της ανάπτυξη.

 

ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ ΧΩΡΟΙ ΠΕΙΡΑΙΑ

Οι κοινόχρηστοι χώροι του Πειραιά ζητούν βελτίωση της λειτουργικότητάς τους με την πολεοδομική τους αναζωογόνηση, τον πολλαπλασιασμό του αστικού πρασίνου, την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση με ριζικές αναπλάσεις πλατειών, τη δημιουργία νέων χώρων αναψυχής και αθλοπαιδιών, τη δημιουργία, βελτίωση κι επέκταση παιδικών χαρών σύγχρονου σχεδιασμού και ασφάλειας, τη βελτίωση κι επέκταση πεζοδρομίων με μέτρα διευκόλυνσης για άτομα με ειδικές ανάγκες, τις πεζοδρομήσεις με σκοπό την διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την ωφέλεια της αναψυχής, τη βελτίωση εγκαταστάσεων ηλεκτροφωτισμού, καλαθιών απορριμμάτων και τη βελτίωση περισυλλογής αστικών απορριμμάτων, δενδροφυτεύσεις και δημιουργία πρασίνου στους πεζόδρομους.

 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΧΩΡΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

Σε έναν Πειραιά με παντελή έλλειψη υποδομής το πρόβλημα της στάθμευσης ήταν ανέκαθεν πρώτο στη λίστα των μειονεκτημάτων του. Με λύση τη δημιουργία υπόγειων θέσεων στάθμευσης, την παροχή μελέτης για την αξιοποίηση ανεκμετάλλευτων χώρων καθώς και τη δημιουργία αξόνων που θα συνδέουν τις γειτονιές του Πειραιά μικραίνοντας τις ήδη μικρές αποστάσεις του, θα μπορούσαμε να προσβλέπουμε σε λύσεις που θα διευκολύνουν την καθημερινότητά μας. 

Ακόμη, μία λύση θα ήταν να αξιοποιήσουμε τις υπάρχουσες εγκαταλελειμμένες σιδηροδρομικές γραμμές που θα έδιναν σημαντική διέξοδο για την εξυπηρέτηση των αναγκών της μετακίνησής μας. 

Εχουμε χρέος ως δραστήριοι Πειραιώτες να ζητάμε επίμονα την απαλλαγή μας από τη μάστιγα έλλειψης στάθμευσης που θα δώσει μία μεγάλη ανάσα και πνοή στο μεγάλο αυτό πρόβλημα.

  

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ

Για το τέλος αφήσαμε το μεγαλύτερο και σημαντικότερο θεατρικό αρχιτεκτόνημα της νεότερης Ελλάδας και μοναδικό στολίδι και σύμβολο της πόλης μας, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά που αποτελεί μία από τις αγωνίες των Πειραιωτών για την τύχη του στη νέα αυτή εποχή. Η ηγεσία αυτού του τόπου θα πρέπει να διερευνήσει τις δυνατότητες για την καλύτερη αξιοποίησή του προς όφελος του Πειραιά αλλά και του ευρύτερου μητροπολιτικού συμπλέγματος της πρωτεύουσας.  Η αναγέννηση του θεάτρου και η ένταξή του στο ενεργό πολιτιστικό στερέωμα του τόπου είναι πρωταρχικής σημασίας με ιδέες και προτάσεις που θα συμβάλλουν στη διαμόρφωση εφαρμόσιμων προτάσεων για τη βιώσιμη λειτουργία του. Το μεγαλύτερο και λαμπερότερο θέατρο της Ελλάδος μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του λεκανοπεδίου και των νησιών και να αποκτήσει πανελλαδική εμβέλεια αλλά και διεθνή ακτινοβολία συμβάλλοντας καταλυτικά στην πολιτιστική ανάταση και στην οικονομική ανάπτυξη του Πειραιά μας.

Αντώνης Διγαλάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου